Pilda semanatorului – Matei 13

Semanatorul a iesit sa semene. Samanta este Cuvantul lui Dumnezeu.

1. O parte a cazut langa drum

2. O alta parte pe locuri stancoase

3. O alta parte a cazut intre spini

4. Si o alta parte a cazut in pamant bun si a dat roada.

Deslusirea:

1. Samanta cazuta langa drum reprezinta pe cei ce aud Cuvantul, dar vine Satana si fura samanta. Am putea spune ca sunt oamenii care sunt teoreticieni, „inteleptii lumii” care imediat dau o rastalmacire sau spiritualizeaza cuvantul si adevaratul inteles se pierde. Ajung neroditori.

2. Samanta cazuta pe loc stancos. Sunt cei ce aud cuvantul, il primesc cu bucurie dar cand vine o incercare se leapada in data, pentru ca nu au radacina adanca. Acestia sunt oamenii superficiali, entuziasti, repede primesc, repede se leapada, oameni fara greutate.

3. Samanta cazuta intre spini, sunt aceia care primesc cuvantul dar spinii ineaca samanta si ajug sa nu dea roada. Acestia sunt oamenii implicati mult in lume, oameni care merg dupa bani, placeri si sunt ingrijorati cu multe treburi legate de lumea aceasta. Cuvantul, Dumnezeu este mereu pe locul doi.

4. Samanta cazuta in pamant bun sunt aceia care aud cuvantul , il inteleg, si aduc roada in rabdare.

Concluzii:

*  Crestinii adevarati se cunosc dupa roada, nu dupa cunostinte sau entuziasm.

*  Primele trei categorii de soluri reprezinta oameni care au avut de a face cu crestinismul, dar in esenta ei nu sunt crestini adevarati, nu au roade. (ei sunt teoreticieni, entuziasti sau oameni lumesti).

*  Oamenii care sunt in primele trei categorii, au nevoie o convertire reala pentru a deveni crestini.

Anunțuri

18 comentarii

Din categoria Crestinism

18 răspunsuri la „Pilda semanatorului – Matei 13

  1. Cornel Miron

    Din pilda aceasta eu inteleg ca Domnul a vrut sa scoata in vedere, nu pamantul ci modul in care asculta omul. Torul este legat de ascultare.

  2. Intradevar este vorba de ascultare, dar Domnul folosete tipurile diferite de pamant pentru a scoate la lumina de fapt niste adevaruri. Anumite tipuri de reactie fata de Evanghelie si in acelasi timp permite sa se vada sfarsitul fiecaruia, pentru a-si vedea fiecare starea lui.

  3. bogdan

    am observat ca nu l-ati numit nici macar o data pe Domnul Iisus Hristos si ma intreb „de ce oare?”. „Pe Iisus il cunosc si îl stiu si pe Pavel, dar voi cine sunteti?” Fapte 19, 15 ?????????????????????????????????????????????????????????
    de la cine ati primit Duhul Sfant???( ca sa aveti putere sa invatati?)

  4. Intrebarea ta stii de la cine vine? 🙂

    In fine, daca vrei sa comentezi pilda din perspectiva lui Hristos, este bine, altfel nu pot sa stiu ce crezi tu.
    Pilda insasi apartine lui Hristos.
    Toate cele bune!

  5. alina

    din aceasta pilda a semanatorului, am observat ca domnul prin cele 4 locuri diferite in care a cazut samanta, incearca sa scoata la iveala felurile de oameni care nu dau importanta credintei……mi-a folosit mult…Sanatate tuturor..:P:*:X:*:*

  6. Alina:
    incantat de vizita si ma bucur de intelegerea ta.

    Un an binecuvantat sa ai!

  7. q_ben_hur

    Interesantă abordarea şi originală. Adicătelea, creştin, creştin, dar se poate să mergi pe lângă.
    Pace!

  8. sandu

    de ce saminta cazuta in pamint bun nu aduce acelas numar de boabe ?saminta nu este de aceeas calitate ,caci e mare diferenta de la o suta la doar trei zeci ?
    -prin cine seamana acum Domnul saminta ?oare nu prin noi ?daca prin noi ce ar trebui noi sa facem sa semanam doar la cei ce au doar o inima (pamint)buna ?sau nu trebuie noi sa tinem cont de inima lui ce doar trebuie sa ne facem datoria si sa semanam ,asta vazinduse ulterior ce fel de inima a avut ?
    cu privire la cele trei categorii problema ,la prima am vazut ca scrie ca este vorba despre cei care le semanam Cuvintul DAR NU INTELEG ,si din lipsa de intelegere profita cel rau si ii determine sa abandoneze sau sa nu creada ,si cine este mai devina el ca nu a inteles sau noi ca nu am stiut sa ii explicam ,sa plantam cum trebuie ,nu de alta dar mereu aud justificari de ce nu este inteles in explicatii punind vina doar pe ascultatori si nerecunoscind ca de fapt nu are darul de a vorbi despre intelepciune sau cunostiinta ,cit despre al doilea caz cred ca se explica de ce se spune :la placinte inainte ,la razboi inapoi ,si cum sint multi curajosi pe timp de pace sa nu ne miram ca pe timp de razboi ne vor lasa singuri deaceea sa avem grija de cel cu care ne insotim sa ajunga sa creada si el pe deplin inainte de „razboi”altfel nu cred ca doar el este de vina ce si noi care semanam si ar trebui sa crestem ucenici care sa fie utili ,dar daca noua ne „miroasa ca nu este de incredere sa nu mai ii vestim Cuvintul ?
    cit despre a treia categorie daca vedem pe cineva ca viata lui e mereu intre spini datorita lipsurilor care duc la ingrijorari sa nu mai semanam ,ce sa-l lasam asa ?am auzit nu odata spuninduse ca trebuie sa destelenim un ogor nou si abia atunci sa semanam ,dar pina la destelenire nu prin auzirea Cuvintului se capata credinta ,adica se poate face fara sa nu semanam ?deci ca sa ajunga acesti oameni la convertirea reala ce obligatie avem noi cei prin care se seamana ?dar e mai usor sa spunem ca ei sint de vina

  9. iulik

    prin aceste locuri diferite arata reactia oamenilor la cuv lui DUMNEZEU

  10. Mara Iuliana

    poate mai am ocazie sa dau de pilde asa bune

  11. Mara, ma bucur de vizita 🙂
    Toate cele bune!

  12. andreea

    buna exlicatia am incercat za citezc pilda dar nam intekez nimic din ea era mult pre grea pentru mine

  13. Florine, tu ai mentionat doar cateva concluzii ale pildei semanatorului dar sunt sigur ca ai mult mai multe conluzii… este foarte interesant un studiu comparativ al pildei din cele trei evanghelii: Matei 13, Marcu 4 si Luca 8. Unul dintre interlocutorii tai a dat un raspuns scurt si la subiect prin care spunea ca pilda doreste sa scoata in evidenta reactia oamenilor fata de Cuvantul lui Dumnezeu, acesta fiind totodata criteriul prin care auditoriul se imparte in 4 categorii. Obiectivul final este rodirea dar pentru a ajunge la acest nivel este necesara o reactie pozitiva fata de Cuvant. Semanatorul a semanat samanta in speranta ca aceasta ”va reactiona” si va creste se va dezvolta si va avea rod, asadar rodirea este un efect al reactiei pe care omul o are fata de Cuvantul propovaduit. Atentie insa! rodirea nu este o problema neaparat a semanatorului sau a semintei, ci a locului unde cade samanta, asa ca responsabilitatea cade pe umerii celui care asculta Cuvantul lui Dumnezeu, acesta avand posibilitatea sa-si curete terenul si sa-l pregateasca pentru semanat pentru ca sa-i asigure mediul potrivit pentru rodire. Ma opresc aici cu comentariile dar va ofer tuturor celor interesati o sugestie: pe o coala A4 scrieti pe trei coloane de sus in jos numele evangheliilor unde pilda se regaseste si notati interpretarile pe care Isus le da pildei si apoi observati asemanarile dar mai ales diferentele si veti constata ce frumos se complecteaza unul pe celalalt. Lucian Deac, Campia Turzii, Cluj

    • Îmi place partea aceea cu desțelenirea pământului, curățirea lui pentru a aduce roadă: Căci aşa vorbeşte Domnul către oamenii din Iuda şi din Ierusalim: „Desţeleniţi-vă un ogor nou şi nu semănaţi între spini! (Ieremia 4:3). Bune gândurile tale!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s