Rabinul Agathos

Un rabin venea acasa cu un tort pentru ziua sotiei lui. Pe drum intalneste un cersetor olog. Cersetorl il roaga sa il duca pana la piata, unde putea sa primeasca niste bani. Rabinul a spus: “te-as lua dar am tortul acesta, este ziua sotiei mele”. “Nu este nimic, spuse ologul, il tin eu in mana”. Atunci rabinul a luat pe olog in brate, acesta tinand tortul. Pe drum, ologul spune: “Imi este foame, pot sa iau si eu o portie din tort?”. “Nu se poate, ti-am spus ca acasa sunt musafiri, este ziua sotiei mele. Nu pot incepe tortul!” . “Numai o bucatica mica” spune ologul. Rabinul se lasa induplecat si spune: “Bine, fie..” Cand ajunge in piata, se uita la tort si nu mai era nimic. “Ce mi-ai facut, ai mancat tot tortul!! Cum ajung eu acasa acum?!”. “Mi-a fost foame a spus ologul.”. “Acum, nu mai trebuie sa stau in piata, acum am servit masa. Te rog du-ma la loc!” Rabinul spune: “Asta nu pot face, ai complicat totul! Trebuie sa cumpar un alt tort!” . “Dar eu nu pot sa merg..!” Cu un ultim efort, rabinul il duce la locul de unde la luat”.

Cand a ajuns la locul de unde l-a luat. Acolo ologul s-a transformat intr’un inger si i-a spus: “Tu nu esti un rabin obisnuit, tu esti un rabin Agathos” (agathos = bun, cu compasiune)

Gal 6:9  “Să nu obosim în facerea binelui; căci la vremea potrivită, vom secera, dacă nu vom cădea de oboseală.”

1 comentariu

Filed under Crestinism

One response to “Rabinul Agathos

  1. Otniela

    Sigur exista multe asemenea povestioare, pline de talc, in Intelepciunea iudaica, si fiecare ne inlesneste drumul catre cunoasterea lui Dumnezeu. Morala povestioarei? Facerea- de- bine trebuie sa fie pentriu noi UN MOD DE VIATA. Adonai sa ne ajute pe toti!

Lasă un răspuns

