Distractia si biblia

Definitia biblica a distractiei. Iat-o:

Bucură-te, tinere, în tinereţea ta, fii cu inima veselă cât eşti tânăr, umblă pe căile alese de inima ta şi plăcute ochilor tăi; dar să ştii că pentru toate acestea te va chema Dumnezeu la judecată. Eclesiastul 11,9

Cred ca ce trece peste aceasta definitie, vine de la cel rau.

Astazi adolescentii si tinerii noastri sunt plini de dorinta de distractie. Trebuie sa li se ofere explicatia biblica asupra acestui lucru si sa inteleaga ispita refularii tensiunilor vietii in ceea ce unii numesc distractie. Ce vreau sa spun: se intampla ca un tanar trece printr-o tensiune mai mare in viata, apropos, tensiunile adolescentei sunt printre cele mai mari din viata, sa stiti asta. Revin, si in urma acestei tensiuni el simte nevoia de bucurie, care este o reactia naturala, logica la suferinta. In cazul acesta trebuie sa stie ca adevaratul remediu pentru sufletul lui este rezolvarea inteleapta, biblica a problemei respective si nu distractia, care ar putea sa mai adauge in cele din urma la tensiunea deja existenta. Dupa ce ai rezolvat acel lucru, atunci te poti bucura in Domnul sau impreuna cu el. Atunci bucuria si distractia ta este temeinica si vesnica. Nimeni nu se poate amesteca in ea.

Fiti binecuvantati!

14 comentarii

Filed under Crestinism

14 responses to “Distractia si biblia

  1. Ok, adolescenta=tensiuni mari, distractia ca fiind un opus al suferintei (serios?), ceva rezolvari ale acestei suferinte (dar parca era vorba de distractie), ca in final relatia ta cu D-zeu sa fie adevarata distractie. Si mie, adolescent al secolui XXI, ce-mi spun toate astea? Cum ma ajuta sa gasesc un echilibru intre societate, vremuri actuale si o credinta despre care am auzit doar povesti?

  2. Anca,
    un cuvant mare pe care l-ai spus in comentariul tau a fost „ echilibru”. Asta trebuie gasit si cautat. Ce am vrut sa spun legat de suferinta si distractie, este ca distractia nu este un remediu pentru problemele vietii, dar poate fi necesara. Remediul consta in actiuni responsabile si corecte (biblice). Daca ar fi sa spun ce cred eu despre echilibrul intre societate, vremurile actuale si credinta ar fi acesta: sa pun credinta pe primul loc, sa caut sa inteleg vremurile in care traiesc, pentru a fi relevant si sa ma pun in slujba societatii, fara a ma face subalternul ei.
    Bun venit pe aici!

  3. Adevarul, spune: Eu zic Domnului: „Tu eşti Domnul meu, Tu eşti singura mea fericire!” (Ps 6:2)
    De asemeni celor ce se departeaza de Domnul, le este dat acest avertisment care sigur se va implinii: „Căci iată că cei ce se depărtează de Tine pier; Tu nimiceşti pe toţi cei ce-Ţi sunt necredincioşi. (Ps73:27)
    Cat despre cei ce raspund chemarii divine, ei gasesc fericirea si spun: Cât pentru mine, fericirea mea este să mă apropii de Dumnezeu: pe Domnul Dumnezeu Îl fac locul meu de adăpost, ca să povestesc toate lucrările Tale.” (Ps73:28)

  4. mi se pare ca iti gasesti echilibru acceptand ca nu ti-e locul undeva pe aici… spun asta considerand adevarul ca un factor de echilibru. parerea mea:)

  5. Sanda, versetele sunt foarte bune. Toate sunt referiri la profunda rasplatire a lui Dumnezeu pentru bine, dar si grozavia departarii de El.

  6. Sanda, la intrebarile tale imi vine sa raspund: „Curand mai vrei tu sa ma indupleci sa ma fac crestin” Fapte 26,28 🙂

    Da sunt crestin, m-am intors la Domnul in 1994 si de atunci il slujesc cum pot mai bine. Tu?

  7. evaelena

    draga florin te-as ruga din tot sufletul meu daca tu vrei ca pe blogul tau sa scri despre subiecte precum complexe de inferioritate ,frica ,curaj,descurajare

  8. Da, Florin îți răspund poate cu întârziere, dar abia acum am dat peste răspunsul tău. „Fie curând, fie târziu”, … (Fapte 26:29)

Lasă un răspuns

