Un subiect necesar

„Prea iubiţilor, să nu daţi crezare oricărui duh; ci să cercetaţi duhurile, dacă Sunt de la Dumnezeu; căci în lume au ieşit mulţi prooroci mincinoşi.” 1 Ioan 4:1

„Păziţi-vă de prooroci mincinoşi. Ei vin la voi îmbrăcaţi în haine de oi, dar pe dinăuntru Sunt nişte lupi răpitori.” Matei 7:15

Adesea Domul Isus a spus ucenicilor: „Nu ştiţi de ce duh Sunteţi însufleţiţi!” Luca 9:55

Asta implică faptul că nici chiar pe noi credincioșii nu ne ocolesc duhurile înselătoare, și trebui să înțelegem cum ar trebui să le deosebim. Este necesar un mijloc de măsură verificabil, biblic, astfel noi să nu fim la îndemâna simturilor noastre generale.

A.W. Tozer ne dă un ajutor în această privință într-un studiu al său și ne pune la îndemână un set de reguli (șapte la număr) prin care putem să testăm duhurile (acestea fiind idei, gânduri, sugestii acțiuni, care ne sunt sugerate, ne vin nouă înșine, sau le vedem la alții).

Acestea sunt:

Ca să testez un duh, dacă este de la Dumnezeu sau nu trebuie să pun următoarea întrebare:

  1. Cum afectează relația mea cu Dumnezeu, concepția mea despre Dumnezeu și atitudinea mea față de El?

Sănătatea și echilibrul Universului cer ca Dumnezeu să fie magnificat în toate lucrurile. „Mare este Domnul, și măreț ca să fie lăudat; iar măreția Sa este de nepătruns” Dumnezeu acționează numai pentru gloria Sa și tot ceea ce vine de la El trebuie să fie pentru propria Lui onoare înaltă.

Orice lucru care acoperă slava Lui sau Îl face să arate mai puțin minunat, provine cu siguranță din firea pământească sau de la diavolul.

  1. Cum afectează atitudinea mea față de Domnul Isus?

Creștinismul fără Hristos sună contradictoriu.

Mare parte din ceea ce se face astăzi în Numele lui Hristos este greșit, deoarece lucrările acestea sunt concepute de firea pământească, sunt implinite cu metode firești și caută scopuri firești.

  1. Cum îmi afectează atitudinea față de Sfânta Scriptură?

Creștinii sensibili devin deseori victimile presiunii psihologice puternice.

Păziți-vă de orice om care susține că este mai înțelept decât apostolii sau mai sfânt decât martirii din biserica primară. Cel mai bun mod de a-l trata pe un astfel de om este să te ridici și să pleci din prezența lui. Tu nu-l poți ajuta, și cu siguranță, nici el nu te poate ajuta.

  1. Ce efect are acest lucru asurpa sinelui meu, asupra Eu-lui meu?

Înainte ce Duhul Sfânt să poată creea ceva în inimile noastre el trebuie să condamne și să răstignească firea pământească.

O regulă bună este următoarea: Dacă această experiență a slujit la umilirea mea și la a mă face mic și netrebnic în ochii mei, atunci este de la Dumnezeu; dar dacă imi dă un simțământ de satisfacție de sine falsă, trebuie respeinsă ca provenind de la sine sau de la diavol.

Dumnezeu nu va contribui la mândria mea sau la aprecierea de sine. Dacă sunt ispitit să fiu satisfăcut și să mă simt superior… nu e de la Dumnezeu.

  1. Cum afectează atitudinea mea față de frații și semenii mei?

Am o atitudine mai bună sau mai rea?

Îți adâncește dragostea pentru frați și pentru oameni? Dacă nu, n-a fost de la Dumnezeu?

  1. Cum afectează relația și atitudinea mea față de lume.

Orice lucrare reală a lui Dumnezeu în inimile noastre va tinde să ne facă nepotriviți pentru părtășia lumii… „Dacă iubește cineva lumea, dragostea tatălui nu este în el.” (1Ioan 2,15)

  1. Cum afectează atitudinea mea față de păcat.

Tot ceea ce face sfințenia mai atractivă și păcatul mai intolerabil poate fi acceptat ca fiind veritabil, de la Dumnezeu.

Scrie un comentariu

Din categoria Crestinism

Lasă un răspuns

