Smerenia – însemnul regal

Smerenia este:

  • O eternă pace a inimii
  • Abstinență totală a tulburării, a mâhnirii, a supărării, a iritării, a durerii.
  • Înseamnă să nu mă mire nimic din ce mi se întâmplă, să nu simt nimic ca îndreptat împotriva mea.
  • Înseamnă să rămân netulburat când nimeni nu mă laudă, când alții vor să mă dezonoreze sau să mă disprețuiască.
  • Înseamnă să găsesc în mine un loc binecuvântat în care să mă pot retrage, să pot închide ușa, să pot îngenunchea în fața Părintelui meu, în taină, să fiu în pace ca în adâncul unei mări liniștite, atunci când totul în jur pare zbuciumat.

* sursa: Thiery O.

2 comentarii

Filed under Crestinism

2 responses to “Smerenia – însemnul regal

  1. Eugen

    Frumoase cugetări despre smerenie. Adaug si eu două cuvinte ale Sf. Ioan Gură de Aur:
    Mândria este moartea virtuţilor şi viata păcatelor, smerenia este moartea păcatelor si viata virtuţilor
    Smerita cugetare o arată nu acela care se considera pe sine a fi un ticălos, ci acela care, fiind mustrat de altul, nu-şi micsorează dragostea faţã de el (Sf. Ioan Gură de Aur).

  2. Multusc Eugen de complectari. Bune ganduri!

Lasă un răspuns

