Testul lui Socrate

Un prieten a venit la Socrate ca să vorbească despre un alt prieten al lui Socrate. Simțind ce urmează, Socrate i-a spus: Te supun la un test, dacă treci de el, poti să îmi spui în continuare ce ai de spus.

1. Ești sigur că este adevărat ce vrei să îmi spui depre despre prietenul meu? 

Nu sunt sigur.

2. Este de bine, sau de rău despre prietenul meu?

Nu este de bine.

3. Este util, este necesar să imi spui lucrul acesta, folosește la ceva?

Nu știu dacă este util în cele din urmă.

Dacă vrei să îmi spui un lucru: de care nu ești sigur, este de rău și nu folosește, pentru ce să discutăm?

 

Un comentariu

Din categoria Crestinism

Un răspuns la „Testul lui Socrate

  1. Din ceea ce ai scris reiese faptul ca esti o persoana foarte tanara, indraznesc sa spun, chiar la inceput de drum. Si tu esti tentata, ca orice tanar, ispitita, cum spui tu, dar mai ales curioasa de necunoscut, zic eu. Daca deja „dupa vreo 2-3 saptamani ai impresia k celalalt nu da totul asa cum faci tu”, scuza-ma dar ce mai astepti de la aceasta „relatie”. Tu trebuie sa inveti ca prima perioada a oricarei relatii (cand vorbim de o adevarata relatie intre doua persoane de sexe diferite) este cea mai frumoasa parte, iar in cazul tau, cele 2-3 saptamani nu reprezinta decat inceputul inceputului. Dar ce stii tu despre iubire? Ce este iubirea pentru tine? Faptul ca ai un barbat (sau baiat) langa tine cu care te saruti si-ti petreci timpul liber, oare asta inseamna ca iubesti sau ca te iubeste?! Te asigur ca nu. Dupa vreo 2-3 saptamani nu ai cum sa iubesti, in adevaratul sens al cuvantului, cel mult ti-e drag de el, te simti bine cu el, nuante mult mai pale decat adevaratul sentiment de iubire. Revenind strict la intrebarea ta:”ce faci?”, in zadar ti-as da un sfat pentru ca si eu am fost adolescenta, tanara si nu am tinut cont de sfaturile altora, am facut tot dupa cum vroiam eu……asa ca timpul o sa treaca, tu o sa te maturizezi, o sa inveti sa faci diferenta intre amicitie, prietenie, iubire……si nu o sa mai ai asemenea probleme.

Lasă un răspuns

