Rugați-vă prin Duhul Sfânt!

Dar voi, preaiubiţilor, zidiţi-vă sufleteşte pe credinţa voastră preasfântă, rugaţi-vă prin Duhul Sfânt, (Iuda 1:20)

Înainte să înceapă apocalipsa ni se dă acest îndem în cuvânt. Probabil că unii se gândesc cum poate să se roage prin Duhul Sfânt. Și eu m-am întrebat un timp. Duhul Sfânt are o carte, toată Scriptura este insuflată de Duhul Sfânt. Am văzut adesea modele bune de rugăciune, însă rugăciunea prin Duhul Sfânt o găsesc cel mai bine întemeiată în rugăciunea după Cuvântul lui Dumnezeu. Spre exemplu adesea am fost îndemnat în inima mea să mă rog pentru biserica unde slujesc după:

Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege. (Galateni 5:22-23)

și m-am rugat literal după această listă. Am fost mult binecuvântat prin această rugăciune. La fel am făcut și cu alte texte specifice pe care le-am memorat din Efeseni 6 – cu armura lui Dumnezeu, Isaia 11 – cu Duhul care se odihnea peste Domnul.

Vă îndemn să vă rugați în felul acesta pentru bisericile voastre. Eu nu văd un alt mod mai autorizat de a ne ruga. Apostolul Ioan ne spune că dacă ne rugăm după voia lui Dumnezeu ne ascultă:

Îndrăzneala pe care o avem la El este că, dacă cerem ceva după voia Lui, ne ascultă. (1 Ioan 5:14) Şi, dacă ştim că ne ascultă, orice I-am cere, ştim că suntem stăpâni pe lucrurile pe care I le-am cerut. (1 Ioan 5:15)

Aceasta cred că este calea ca să ne rugăm cu îndrăzneală și avem o garanție foarte mare: ”ne ascultă”.

Ferice de noi dacă vom face acest lucru!

Lasă un comentariu

Filed under Crestinism

Lasă un răspuns

