Yanjel, proprietarul evreu al celei mai renumite brutarii din Germania

Yanjel, proprietarul evreu al celei mai renumite brutarii din Germania, spunea adesea:
„Știi de ce sunt azi in viața ?
Eram adolescent in Germania, când naziștii omorau pe evrei fara mila.
Naziștii ne-au dus cu trenul la Auschwitz. In timpul nopții, in compartimente, era un frig de moarte. Ne-au lasat zile întregi în vagoane, fără mâncare, fara paturi cu care sa ne incalzim. Ningea peste tot. Vântul rece ne îngheța obrajii in fiecare secunda. Eram sute de oameni în acele teribile nopți friguroase. Fără mâncare, fara apa, fara adăpost, fara paturi.Ne ingheta sângele în vine.
Lângă mine era un bătrân evreu, iubit în orașul meu.Tremura tot și arăta îngrozitor. Mi-am așezat brațele în jurul lui, pentru a-l încălzi. L-am imbratisat puternic pentru a-i da puțină căldură. I-am frecat brațele, picioarele, fata, gatul. L-am implorat să rămână în viață. L-am încurajat. Toată noaptea l-am încălzit in acest mod pe acest om. Eram eu însumi obosit si înghețat. Degetele îmi înțepenisera, dar nu am incetat să-i masez trupul acestui bătrân pentru a-l încalzi.
Au trecut astfel multe ore.
In sfarsit, a venit dimineața, soarele a început să strălucească. M-am uitat in jurul meu sa vad alți oameni.
Spre groaza mea, tot ce puteam sa vad, erau niște trupuri înghețate.Tot ce puteam sa aud, era o liniște de moarte. Noaptea geroasă îi omorâse pe toți.Ei muriseră de frig. Numai doi oameni supravietuisera: bătrânul și eu. Batranul supraviețuituise pentru că îl ținusem incalzit iar eu supraviețuituisem pentru că îl încălzisem.
Îmi permiți să-ți spun secretul supraviețuirii in această lume? Cănd tu încălzești inima altora, vei rămâne încălzit și tu. Cand tu sprijini, încurajezi și inspiri pe alții, vei descoperi sprijin, încurajare și inspirație și în viața ta.
Dragi prieteni, acesta este secretul unei vieți fericite!”

2 gânduri despre „Yanjel, proprietarul evreu al celei mai renumite brutarii din Germania

  1. Interesanta si atitudinea unor oameni, tot in Germania sa ramana? Nu este chiar Betleemul lui Iuda. Totusi nu pot intelege de ce, dar Domnul stie totul.
    Ferice de ceice isi pun toata increderea in Carmuitorul nascut in Betleemul lui Iuda, Imparatul lui Israel.

Lasă un comentariu